maandag 18 november 2013

2 KLa Thema : Dokter , ik ben ziek ....

 
 "Dokter, dokter kom eens gauw ,
ik ben ziek en ik heb kou.
Dokter, dokter, ik heb pijn,
geef me gauw een medicijn.
Dokter, dokter, dat is fijn,
nu heb ik nergens pijn."
 
Oei oei oei , in onze klas zijn een paar kinderen ziek geworden...
Ze kregen allemaal rode vlekjes.
We hebben direct de dokters en verpleegsters erbij geroepen. Die hebben de kinderen zeer goed verzorgd. Doktertje spelen is heel fijn.  We leerden omgaan met allerlei dokterspullen : stethoscoop, spuit, verband, koortsthermometerlampje voor onze oren, spatel voor in de mond te kijken enz... 
Ons poppenhuis was omgetoverd in een echt ziekenhuis.
Het ging er heel gezellig aan toe in onze klas. Ook hebben we spelletjes gespeeld met "de doos vol gevoelens". We kunnen boos , blij , verdrietig en bang zijn.  Maar gelukkig zijn de kleuters in de groene het liefst allemaal heel blij , :-)
(Neem maar snel een kijkje bij de foto's, dan merkt je welke goede dokters en verpleegsters we hebben in de 2de kleuterklas .)
 
Tot de volgende keer.
 
Groetjes van alle dokters en verpleegsters
uit de 2KLa en meester Jo
 
Dit weekend kwam de Sint en zwarte Piet aan in Antwerpen en Kallo. We gaan de volgende weken werken rond het thema : Sinterklaas en zwarte Piet . Op 6 december komt hij naar onze school.
"Vol verwachting klopt ons hartje"

Welkom bij Kleuters Kallo