zaterdag 1 februari 2014

3 KLB: Vogels en wollige auto's in onze klas!

Dag allemaal,
 
De voorbije week was weer REUZE fijn!
Geniet snel van onze fantastische foto's.
 
* Nieuwe woorden: *
- Uitkijkpost
- Autoband
- Kosteloos materiaal
- Score
 
We stonden aan de uitkijkpost te wachten tot er een vogeltje in onze huisje kwam schuilen.
En ja hoor! Wij zagen enkele vogeltjes smullen van de vogeltaartjes!
Ondertussen werd er druk gewerkt een de ontdektafel.
 
Welke vogel heb ik gezien? Staat hij in het vogelboek?

 
Zo leerden we al enkele namen van vogels:
de Merel, het Roodborstje, ...
 
Maar hoeveel zaadjes willen de vogeltjes eten?
We keken aandachtig naar het cijfertje dat op de buik van de vogel stond.
- We kleefden het juiste aantal zaadjes bij het vogeltje.
 
En iedereen deed dat SUPER GOED!!
 
LOL met de plasticine!
Wij maakten prachtige kunst-plasticine vogelhuisjes en bomen!
 
 
 
KOEKOEK,
is daar iemand thuis?
Hé, wat hoor ik daar?
'Tsjielp, Tsjielp'
 
Acht kleine vogeltjes die zaten op een tak,
Tuureluut, tuureluut ...
De tak begon te wiegen
Oh, als die tak nu brak
't Hindert niet, 't hindert niet want vogels kunnen vliegen
'T Hindert niet, 't hindert niet want vogels vliegen met gemak!
 
- Wij maakten zelf een vogeltje (met een wasknijper!)
- In het vogelhuisje zorgden we voor de lieve vogels!
 
 
 
Wauw, weeral prachtige kunstwerken!!
We ontwerpen ons eigen vogelhuis met papierstroken!
-Hoe lang moeten de stroken zijn?
- Hoe moet ik de stroken kleven?
- Welke kleuren zal ik gebruiken?
 
 
Hé, maar wat ligt er nu in onze klas?
Zijn dat fietsbanden?
Zijn dat banden van een bus?
Nee hoor, het zijn autobanden!
Wat gek?!
 
Oei, mijn handen worden vuil! Heeft iemand hier een oplossing voor?
En voor wat dienen deze WOLLIGE autobanden?
Mmm, dat is een GROTE verrassing! Spannend!
 
 
Ondertussen maken we ook een WOLLIGE AUTO met kosteloos materiaal!
Hier moet je wat techniek voor kennen!
- Hoe maken we de wielen?
-Hoe kunnen we de wielen vast maken?
- Kan het een fantasie auto worden?
-Hoeveel wielen zal mijn auto hebben?
- Of is het ander voertuig?
 
En hoe kan ik mijn auto versieren?!
MET WOL EN STOF NATUURLIJK!
 
 
 
LOL MET DE WOLLIGE AUTOMAKERS!
 
 
 
En dat is nog niet alles, we hebben niet stil gezeten hoor!
 
De meisjes & jongens uit 3KLB maken hele mooie werkjes met strijkparels.
Wie wil kan een pincet gebruiken om de parels te nemen...
En let op, hou het goed vast net zoals een pen!
 
En omdat er zoveel gewerkt is verdienen wij ook wat ontspanning!
Welkom op het basketbal toernooi!
Hoeveel punten kan jij scoren?
Schrijf ze snel op ons bord!
 
 
Volgende week starten we met allerlei wollen kledij en waar komt wol eigenlijk vandaan?
De sneeuw laat op zich wachten maar het is toch al BRRR koud!
We gaan ook aan de slag met TEGENSTELLINGEN.
Zoals: wanneer moet ik mijn dikke trui uit doen en wanneer moet ik ze aandoen?
 
En niet te vergeten, onze GROOTOUDERS staan de komende 2 weken in de belangstelling!
 
Nog een prettig weekend & tot maandag
 
Wollige groetjes,
De wollige kunstenaars en juf Dorien
 
 
Welkom bij Kleuters Kallo