zondag 11 mei 2014

1 KB Bie ba boem patat,mijn mama is de liefste schat.

Hallo allemaal,

de voorbije weken stonden in het teken van mijn mama.
Jules had een handtas bij en samen gingen we op zoek naar wat er in zou kunnen zitten. Voelen in de handtas en wat zou het kunnen zijn? Misschien wel een spiegeltje, een kam, juwelen, parfum/deodorant, een portefeuille, een sleutelbos.
Wat enkele kleuters ook wel vonden, is dat mama altijd zo lekker ruikt. Dus gingen we zelf aan de slag met zeepvlokken en douchecrème. Een beetje later hadden we lekker geurende zeepjes gemaakt voor onze lieve mama's.

Een versje mocht zeker niet ontbreken...na heel wat geoefend te hebben, konden we het helemaal opzeggen.
Wat moeilijker was om met een kurkenstop in elke bol te stempelen zodat er een mooie halsketting werd gemaakt voor mama.

Ook ons eigen inpakpapier werd zelf gemaakt door te knikker schilderen. "Oei, juf mijn parel is uit mijn doos gevallen", was een uitspraak die ik verschillende keren kon horen.

Bellen zoals mama, schoenen aan doen zoals mama, koken, kledij aan hebben van mama, op stap naar de winkel met een handtas en een portefeuille, een make - up hoekje om je mooi te kunnen maken,...

Nog een fijne avond toegewenst op jullie feestdag, mama's!

Een dikke knuffel van jullie kapoen!

Groetjes,
Juf Katrien en Juf Sofie



Welkom bij Kleuters Kallo