donderdag 8 mei 2014

2 KLB: Ik en mijn mama/ planten in de tuin.

Kusjes

Een kusje op je haren,
twee kusjes op je mouw, 
drie kusjes om te zeggen hoeveel ik van je hou
vier kusjes op je wangen,
vijf kusjes in je nek
Zes kusjes om te zeggen, 
ik vind je helemaal te gek
En zeven kleine kusjes omdat ik je al zooo lang ken,
en acht voor al de dingen die ik nog vergeten ben!

Onze mama's stonden de voorbije 2 weken in de belangstelling in onze klas. De kinderen brachten een foto mee van hun mama en mochten vertellen hoe hun mama eruitziet, wat mama graag doet, enz,......

Natuurlijk gingen we ook iets knutselen voor onze mama's, maar dat blijft nog even een verrassing!!
Onze kapoenen deden alvast flink hun best!

Wat deden we nog zoal?

- luisteren naar het verhaal " De kleine kangoeroe" en " Raad eens hoeveel ik van je hou" 
- knippen en kleven van hartjes naar aanleiding van het verhaal " De kleine kangoeroe"
- hartjes versieren met wasco en nadien beschilderen met ecoline.
- 2 dezelfde hartjes zoeken en hetzelfde inkleuren
- een collage maken van wat mijn mama allemaal leuk/mooi vindt
- een parelketting maken voor mama
- lippenstift opdoen en kusjes geven op een blad.
- mama spelen met hoge hakken, lippenstift en een handtas.
- schmink, moederdag, cadeautje, baby, afwassen, koken, werken, bloemen, kleedje, nagellak,knuffelen, graag zien,........





Wij gingen ook aan de slag als echte tuinmannen en tuinvrouwtjes. Van meneer directeur kregen wij zaadjes van bonen en ook bloemetjes. Deze gingen we planten in ons stukje van de moestuin. 
Een beetje scheppen en een putje maken, bonen in een kuiltje doen, water geven en klaar! 
En nu...... GROEIEN maar!!! 






Nog een fijne moederdag aan alle mama's en van harte welkom op het schoolfeest: zaterdag 10 mei. 

En vergeet niet: Kom in je voetbaltenue, cheerleader pakje of als braziliaanse danseres! 

Tot dan,

Juf Caroline





Welkom bij Kleuters Kallo