zaterdag 31 januari 2015

1KP Mijn lichaam


Hoofd, schouders, knie en teen, knie en teen
Hoofd, schouders, knie en teen, knie en teen,
Ogen, oren, puntje van je neus,
Hoofd schouders knie en teen, knie en teen!
 
Deze week werkten we rond MIJN LICHAAM! We keken naar onszelf in de spiegel en zagen dat we allemaal twee oogjes, twee oren,  één neus en een mond met héél wat tandjes hebben! Om extra goed naar onszelf te kunnen kijken, maakten we onze eigen spiegel met verschillende vormpjes! Wat was dat leuk: “Ik heb een paddenstoel! Ik heb een vogel! Ik heb een hartje!.."

 
 
Op dinsdag keken we nog eens goed in onze spiegel. Nadien gingen we aan de slag met verf en tekenden we onszelf na! De juf nam nadien een afdruk van ons zelfportret! Knap hoor!
 

In het magische doosje zaten allemaal grote foto's! We keken ernaar en besloten om leuke accessoires toe te voegen! Hieronder zie je het leuke resultaat! 

 
 
We gingen aan de slag met onze voelmuur: we voelden aan alle materialen en benoemden of ze hard, zacht, groot, klein.. waren! Vooral de noppenfolie vonden we fascinerend!

 

Handjes in de lucht en schudden met die billen,
handjes op de tenen en draaien in het rond
Handjes omhoog
Handjes omlaag
Stampen met die voeten en ..
SPRING SPRING SPRING!
 

 
Volgende week werken we verder rond mijn lichaam en zal het ook over
dokter Jules gaan!
 
Fijn weekend en tot maandag!
Liesbet - stagiaire peuterklas


                                                                           
Welkom bij Kleuters Kallo