maandag 2 maart 2015

thema: 'Gevoelens!'


 
Boos, boos, ik ben zo boos:
ik wil een koekje uit de doos.
Ik wil een koekje, nu meteen,
maar mama, die zegt: ‘NEEN!’
 


 

Deze week werkten we rond het thema ‘Gevoelens’. We toonden aan elkaar dat we soms blij, boos, verdrietig en bang konden zijn.
 

Wat hebben we deze week allemaal gedaan?

-          De juf had 4 gevoelshuisjes bij. We keken naar kaartjes met telkens een situatie op en sorteerden deze in het juiste huis. Vb. Wannes is verdrietig want hij voelt zich alleen in bed.

-          We maakten een gevoelsmeter. Eerst schilderden we het hoofd van Jules. We deden dit op het lied ‘de wielen van de bus gaan rond en rond!’ zodat we een ronde vorm kregen. Daarna kleefden we stukjes stof op de trui van Jules.

-          Met plasticine maakten we lachende en verdrietige gezichtjes op een placemat.

-          We luisterden naar de verhaaltjes ‘Vandaag ben ik blij’en ‘Als ik bang ben’

-          We dansten op muziek en maakten ons daarbij boos, blij, verdrietig of bang.
 
 
 
 
 
 
 
Groetjes van onze vriendjes uit de kabouterklas! 
 

 
Welkom bij Kleuters Kallo